کیهان: منابع امنیتی و اطلاعاتی آمریکا معتقدند که ایران در حال حاضر دارای امکانات و توانمندی های فنی و نرم افزاری برای مقابله با آمریکا در جنگ سایبری است.

«جفری کر» از کارشناسان سایبری و یکی از مشاوران سایبری وزارت دفاع آمریکا معتقد است «ایران در حال حاضر می تواند در میدان جنگ سایبری یکی از بازیگران عمده در عرصه جهانی باشد. در حال حاضر سه کشور پیشرو در عرصه جنگ سایبری آمریکا، روسیه و چین هستند که با احتساب ایران تعداد کشورهای عمده در این جنگ سایبری به 4 کشور خواهد رسید.»


اما آیا توانایی سایبری ایران در حدی هست که بتواند منافع آمریکا را تهدید کند؟ در اوایل سال جاری میلادی «جیمز کاپلر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا به اعضای کنگره اعلام کرد که ایران در سال های اخیر توانایی فوق العاده ای در جنگ های سایبری به دست آورده است.

به گزارش تابناک، جفری کر که خود نویسنده کتاب اندرون جنگ های سایبری است تأیید می کند: ایرانی ها تاکنون اراده قدرتمندی را از خود برای توسعه این توانایی نشان داده اند و این کشور به دانشگاه های بسیاری دسترسی دارد که به راحتی می تواند مهندسان مورد نیاز خود در جنگ های سایبری را تربیت کند.

کارشناسان سایبری آمریکایی معتقدند که یکی از مهم ترین نگرانی های آمریکا در مورد توانایی های سایبری ایران این است که بتواند به سیستم های رایانه ای آمریکا نفوذ کند و به نوعی هدایت آنان را به دست گیرد.