یک پایگاه رسانه‌ای اسرائیلی با اشاره به مانورها و آموزش‌های جدید ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی به تفسیر منظور دبیرکل حزب‌الله لبنان از حمله به «الجلیل» در هرگونه رویارویی آتی با تل‌آویو پرداخت.


                                                        



  بقیه در ادامه مطلب ...



پایگاه خبری اسرائیلی «والا» با ارائه گزارشی درباره تمرین‌های چندین گردان از ارتش اسرائیل برای مقابله احتمالی با حزب‌الله لبنان نوشت: «فرضیه اصلی «یئیر گولان» فرمانده جبهه شمالی اسرائیل در این تمرین‌ها این است که رویارویی احتمالی آینده در مرزهای لبنان بدون اطلاعات نظامی اولیه صورت خواهد گرفت. زیرا زمانه که نصر‌الله به اشغال «الجلیل» تهدید می‌کند، منظورش این است که جنگجویان حزب‌الله، برخلاف جنگ دوم لبنان، درگیری‌ها در جنگ آینده را به اراضی اسرائیلی منتقل خواهند کرد.

یک افسر بلندپایه در لشکر 91 «الجلیل»، در این باره گفت: درست است که حزب‌الله می‌جنگد و متضرر خسارت نیز می‌شود اما واقعیت این است که آن یک سازمان جدی و آموزش‌دیده است.

وی افزود: حزب‌الله دو توانمندی اساسی خود را در سوریه نشان داد. خلاقیت و حمله. این تنها یک جنگ نیست بلکه یک درگیری در زمینه‌های متعدد است. حزب‌الله در جنگ سوریه فهمید که متمرکز کردن تلاش‌ها یک ضرورت است. لذا خلاقیت به خرج می‌داد و در عین حال حمله را نیز انجام می داد به همین دلیل به دستاوردهایی رسید. ما این امر را در تمرین‌ها و آموزش‌های خود نادیده نخواهیم گرفت. به همین دلیل هر گردان دارای یک طرح برنامه‌ریزی‌شده و هماهنگ‌شده است و ما احتمال اقدام علیه خود را نادیده نمی‌گیریم.